1. Prezentace - Úl


 

Komentáře

  1. Zdravím Davide,

    Mým favoritem ze všech tvých návrhů je také jednoznačně objekt koule, jsem ráda, že sis ji nakonec vybral. Sedí i k samotnému původu slova Molochov (MOHUTNÁ stavba - jak jsem se dočetla).
    Tvůj finální návrh mi připomíná jeden objekt na mém oblíbeném místě - ve Vojanových sadech. Je to místo, kudy jsem procházela každý den ráno do školy a jednoho dne tam znenadání přistála takováto koule:

    https://www.google.com/search?q=vojanovy+sady+koule&tbm=isch&ved=2ahUKEwiMlfKN1trsAhXUM-wKHQR1BN4Q2-cCegQIABAA&oq=vojanovy+sady+koule&gs_lcp=CgNpbWcQAzoFCAAQsQM6AggAOgQIIxAnOgQIABBDOgQIABAeOgYIABAFEB46BAgAEBhQu9o7WK_0O2Cb9TtoAHAAeACAAckBiAGSE5IBBjAuMTcuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=RSqbX8zeBNTnsAeE6pHwDQ&bih=754&biw=1536&rlz=1C1GCEA_enCZ921CZ921&safe=strict#imgrc=5VTLlnUIAXZbvM

    Bylo to takové překvapivé zjevení asi stejně tak, jako by bylo na střeše Molochova. Podívej na odkaz, třeba by se ti s takovýmto materiálem pracovalo lehčeji než s betonem.
    Překvapil mě konkrétní údaj; chodníček z tropického dřeva. To je poměrně takový dekorativní prvek a pojem. U tohoto bych třeba zůstala spíše s myšlenkou čistého funkcionalismu, jako je samotná stavba. Ta čistota a prostota ji sluší.
    Možná je nyní moderní zatravňování střechy zbytečným narušením té šedé betonové emoce.

    Tvá fotomontáž se mi opravdu líbí, vytváří mi dobře představu. Možná by ale bylo příliš složité a zbytečné umísťovat na střechu 28 úlů (tolika jsem se dopočítala). Pan včelař Uváčik (naše první přednáška) říkal, že i čtyři úly na střechu je dost práce. Ale klidně bych se nebála většího objemu koule než koule s poloměrem 300. Na druhou stranu čím větší koule, tím hůře by fungovala tvá obsluha úlu. Možná by bylo praktičtější vymyslet přístup k samotnému úlu jinak než odkopovat celou polokouli (obzvláště pokud by byla z betonu).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dny architektury